Sabtu, Februari 21, 2009

AKTIVITI YANG TELAH DIJALANKAN

LAPORAN AKTIVITI PWNSDK 2010

MAULIDUR RASUL 1431

Alhamdulillah pertama dan selama kita panjat ke syukuran kepada allah SWT kerana PWNSDK dapat melaksanakan Majlis sambutan Maulidur Rasul 1431H. Majlis ini berlangsung pada 14 Rabiul awal 1431H/28 Febuari 2010, hari Ahad. Majlis dimulakan jam 11 pagi hingga 2 petang, bertempat di pejabat PWNSDK sendiri.

Pelbagai acara telah diatur dan susun seperti, Bacaan Doa, Ucapan Pengerusi,Ucapan Rasmi, Bacaan Berzanji, Ceramah dan jamuan tengah hari. Majlis ini telah dijuruacara oleh Naib Pengerusi Doa dipimpin oleh Ustaz Mohd Nasir Bin Mohamed Yusoff, Perasmian oleh Yang Behormat Encik Rasyid Bin Latih Ahli Dewan Undangan Negeri Kawasan Ampangan. Bacaan Berzanji telah disampaikan oleh kumpulan Duratun Nasihin, Ceramah Maulidur Rasul telah disampaikan oleh Yang Berbahagia Ustaz Jaffar Bin Muhammad Pendakwah Bebas. Majlis ini mendapat sambutan secara keseluruhan jumlah ahli yang hadir seramai 20 daripada 75 orang, selain itu turut serta ahli Pertis Pusat seramai 3 orang. Dalam majlis ini Encik Abu Hassan Ashari Bin Razak tidak hadir atas sebab-sebab tertentu, beliau memohon kemaafan atas tidak kehadiran beliau.

Kesimpulan, Majlis ini berjalan dengan lancer dan sempurna tanpa sebarang gangguan. Pihak PWNSDK mengucapkan ribuan terima kasih atas kehadiran tuan/puan dalam majlis ini.





(DISEDIAKAN OLEH)

----------------------------
Mohd Nasir Bin Mohamed Yusoff.

(DISAHKAN OLEH)

-------------------------
Mohd Hairie Bin Aris.



LAPORAN AKTIVITI PWNSDK 2010

MAALHIJRAH 1431

Alhamdulillah pertama dan selama kita panjat ke syukuran kepada allah SWT kerana PWNSDK dapat laksanakan Majlis sambutan Maalhijrah 1431H. Majlis ini berlangsung pada 7 Safar 1431H/23 Januari 2010, hari Sabtu. Majlis dimulakan jam 11 pagi hingga 2 petang, bertempat di pejabat PWNSDK sendiri.

Pelbagai acara telah diatur dan susun seperti, Bacaan Doa, Bacaan Alquran, Ucapan Pengerusi, Ceramah dan jamuan tengah hari. Majlis ini telah dijuruacara oleh setiausaha , Doa dipimpin oleh Ustaz Kamal Bin Majid, bacaan Alquran dibacakan oleh Mohd Shukri Bin Mamat jemputan khas dari Pertis Terengganu. Ceramah Maalhijrah telah disampaikan oleh Yang Berbahagia Ustaz Mohd Ayub Bin Baharudin Pegawai Perkim Negeri Sembilan. Majlis ini mendapat sambutansecara keseluruhan jumlah ahli yang hadirseramai 30 daripada 75 orang, selain itu turut serta ahli Pertis Pusat seramai 10 orang. Dalam majlis ini Encik Abu Hassan Ashari Bin Razak tidak hadir atas sebab-sebab tertentu, beliau memohon kemaafan atas tidak kehadiran beliau.

Kesimpulan, Majlis ini berjalan dengan lancer dan sempurna tanpa sebarang gangguan. Pihak PWNSDK mengucapkan ribuan terima kasih atas kehadiran tuan/puan dalm majlis ini.





(DISEDIAKAN OLEH)

----------------------------
Mohd Nasir Bin Mohamed Yusoff.

(DISAHKAN OLEH)

-------------------------
Mohd Hairie Bin Aris.


alhamdulillah, PERTIS Wilayah Negeri Sembilan telah selesai mengadakan satu lagi aktivitinya hari ini. aktiviti tersebut ialah ceramah motivasi yang bertajuk "Bagaimana Untuk Memaksimumkan Simpanan Melalui Kitaran Kaedah Ekonomi Islam". ceramah tersebut telah disampaikan oleh seorang penasihat kewangan bebas yang berpengalaman di dalam ekonomi Islam di Negara ini iaitu Encik Nasir Bin Musa. seramai kurang lebih 30 orang ahli persatuan ini telah menghadiri majlis tersebut pagi tadi.

dengan adanya ceramah tersebut pagi tadi, dapatlah kiranya ahli-ahli persatuan ini mengambil manfaat daripadanya khususnya dalam menguruskan simpanan kewangan agar ianya dapat digunakan sekiranya diperlukan pada masa hadapan dengan lebih mudah dan banyak.

Persatuan mengambil kesempadan untuk merakamkan jutaan terima kasih kepada penceramah pada hari ini yang sudi berkongsi maklumat dengan ahli-ahlinya dalam ceramah yang telah disampaikan oleh beliau serta sudi juga mendermakan sejumlah wang kepada persatuan ini bagi melaksanakan aktiviti-aktiviti yang akan datang. sesungguhnya, budi baik tuan akan persatuan kenang sampai bila-bila. amin.

persatuan juga mengambil kesempatan dalam tulisan kali ini untuk mengucapkan ribuan terima kasih kepada ahli-ahli persatuan ini yang tidak jemu-jemu menghadiri setiap aktiviti yang dijalankan oleh persatuan. semoga dengan kehadiran ahli-ahli persatuan ini dapatlah kiranya menambah keberkatan dan mencapai objektif akan penubuhannya sejajar dengan kehendak Islam. Wallahu A'-lam.

Tiada ulasan: